Jak podłączyć się do sieci wodociągowowej i/lub kanalizacyjnej
W celu przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej obiektu (działka budowlana, budynek mieszkalny, inny obiekt) należy:
-
Złożyć pisemny wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej. (Dział techniczny pokój nr 7, tel. 65 572 94 41)
Do wniosku należy załączyć plan zabudowy lub szkic sytuacyjny, określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu.
Sugerujemy złożenie wniosku na udostępnionym przez Zakład druku gdyż wniosek musi zawierać wszystkie informacje określone w Art. 19a pkt. 4, Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2020 poz.2028)
Druk wniosku o przyłączenie do sieci do pobrania w zakładce „Formularze i wnioski”.
Warunki przyłączenia do sieci są sporządzane bezpłatnie w terminie 21 dni, od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub w terminie 45 dni, od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku dla pozostałych obiektów.
Powyższe terminy mogą ulec wydłużeniu w przypadku nieprawidłowego wypełnienia wniosku lub przyczyn leżących po stronie Zakładu.
O konieczności uzupełnienia braków i/lub wydłużeniu terminu wydania warunków przyłączenia do sieci, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci zostanie pisemnie powiadomiona.
-
Sporządzić plan sytuacyjny, o którym mowa w art. 29a ust. 1 i 2 albo wykonać dokumentacją projektową w przypadku dokonania zgłoszenia na podstawie art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351).
-
Uzyskać niezbędne decyzje zezwalające na umieszczenie przyłącza w pasie drogi gminnej, powiatowej, wojewódzkiej, krajowej lub w przypadku lokalizacji sieci w drogach albo działkach prywatnych - uzyskanie pisemnej zgody właściciela działki, przez którą przebiega przyłącze.
Zgodnie z treścią uzyskanej ww. decyzji konieczne może być dodatkowo wykonanie projektu organizacji ruchu na czas trwania budowy przyłącza, zatwierdzonego przez właściwy dla danej drogi organ zarządzający ruchem.
-
Zgłosić do ZWiK w Gostyniu zamiar wykonania przyłącza po uprzednim wyborze wykonawcy oraz uzyskaniu decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót.
Druk zgłoszenia budowy przyłącza do pobrania w zakładce „Formularze i wnioski”.
Zgłoszenia należy dokonać nie później niż trzy dni robocze przed dniem rozpoczęcia prac związanych z wykonywaniem przyłącza.
- włączenie do sieci (wraz z materiałem) wykonuje nieodpłatnie Zakład,
poza wyżej wymienionymi robotami wykonywanymi przez Zakład, realizację budowy przyłączy zapewnia Inwestor.
- Wykonane przyłącze/a należy (przy otwartym wykopie) zgłosić do odbioru przez Zakład.
- Po wybudowaniu przyłącze/a wymaga/ją geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
- Z dokonanego odbioru przyłącza/y sporządzony zostanie protokół odbioru przyłącza/y wodociągowego i/lub kanalizacyjnego.
- Po otrzymaniu protokołu należy złożyć wniosek o zawarcie umowy na dostawę wody i odprowadzanie ścieków. (Dział zbytu pokój nr 1, Tel. 65 572 94 42/lub 44).
Druk wniosku o zawarcie umowy na dostawę wody i odprowadzanie ścieków do pobrania w zakładce „Formularze i wnioski”.
Podpisanie umowy kończy procedurę ubiegania się o przyłączenie do sieci.